Trwają prace nad wymianą dylatacji oraz połączenia jezdni przed estakadami

Trwają prace nad przeprawą przez Wartę

Trwają prace nad wprowadzeniem nowej organizacji ruchu na zachodniej nitce Trasy Bursztynowej.

Trwają prace nad wymianą dylatacji oraz połączenia jezdni przed estakadami. Prace te mają na celu wprowadzenie nowej organizacji ruchu. Już we wtorek namalowano tymczasowe (żółte) oznakowanie poziome na jezdniach. Na dzisiaj, od ok. godz. 1800 planowane jest udostępnienie „przeprawy” dla ruch. Odbywać się on będzie w obie strony zachodnią, sprawną nitką Mostu Unii Europejskiej. Rozwiązanie to może usprawnić komunikację w Koninie i przyczynić się do rozładowania korków. Jak informuje Joanna Szydłowska, Kierownik Biura Prezydenta Konina, “Długość odcinka dwukierunkowego to 1800 metrów (od skrzyżowania z ul. Nadrzeczną w kierunku ronda Miast Partnerskich). Przekierowanie ruchu ze wschodniej  nitki na zachodnią nitkę następować będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Nadrzeczną“.

Wjazd na nitkę zachodnią od strony ronda Miast Partnerskich będzie się odbywał na dotychczasowych zasadach. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że zjeżdżając z ronda, droga zwęża się do jednego pasa ruchu. Natomiast od strony ul. Zagórowskiej dojedziemy jak dotychczas, dwoma pasami ruchu na wschodniej nitce przeprawy. Dopiero za zjazdem do ulicy Nadrzecznej nastąpi zmiana organizacji ruchu. Będzie tam zwężenie do jednego pasa ruchu i specjalnie wykonanym przejazdem, kierowcy dostaną się na zachodnią nitkę Trasy Bursztynowej. Co ważne, wprowadzono tymczasowe oznakowanie pionowe m.in ograniczenie prędkości do 40 km/h oraz zakaz wyprzedzania.

Jak poinformował nas dyr. Zarządu Dróg Miejskich, Pan Grzegorz Pająk, przyczyną zamknięcia trasy była „awaria związana jest z odkształceniem dwóch kabli sprężających jedną z estakad”. Technologia sprężania jest powszechnie stosowana przy budowie mostów. Polega na celowym i kontrolowanym wprowadzaniu sił wewnętrznych przeciwdziałających efektom obciążeń zewnętrznych. Do zbrojenia takiego betonu można użyć stali niskowęglowej (żelbeton), drutów ciągnionych ze stali wysokowęglowej lub stopowej (strunobeton) oraz kabli stalowych wykonanych ze skręcenia razem kilkunastu lub kilkudziesięciu lin stalowych (kablobeton). W konińskiej przeprawie sprężenie wewnętrzne belek stanowią kable 22-splotowe długości od 72 m do 200 m. I właśnie dwa z takich kabli uległy odkształceniu powodując zagrożenie w użytkowaniu przeprawy.

Przypomnijmy, że most z estakadami dojazdowymi nad Doliną Warty o długości 3400 metrów wybudowany został przez konsorcjum Hydrobudowa-6, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych w latach 2006-2007.

Udostępnij:

Related posts

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2 838 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>